KOŠICE: Počas minulého týždňa mali desiatky ľudí problém s nedoručenou notifikáciou cestovného lístka zakúpeného prostredníctvom SMS správy. Väčšina z nich túto skutočnosť – bez preverenia u svojho mobilného operátora – vyhodnotila ako problém DPMK, a naši zamestnanci boli vystavení nepríjemným slovným útokom sťažovateľov. Cestujúcu verejnosť preto chceme informovať, ako v takomto prípade postupovať.
Technický problém s odosielaním notifikácie SMS lístka nastal u mobilného operátora. Od sprostredkovateľa služby SMS lístkov sme dostali tento vysvetľujúci mail:
„Vo štvrtok v noci telekomunikačný operátor zaznamenal technický výpadok
služieb, medzi nimi aj tejto SMS služby, ktorý trval až do piatku.
Záležitosti sa intenzívne venujú. Zákazníkov budú informovať o spôsobe
refundácie.
project manager“
Štandardne DPMK prostredníctvom sprostredkovateľa služby SMS lístkov požiadavku cestujúceho vybaví okamžite, keď mu ju mobilný operátor pošle. Počas minulotýždňového výpadku sa žiadosti cestujúcich od mobilného operátora k nám dostali až vo večerných hodinách, kedy systém začal zasielať žiadateľom notifikácie SMS správ.
V prípade, že cestujúci notifikáciu objednávky cestovného lístka nedostane, mal by zavolať svojmu operátorovi a zistiť, kde nastal problém. Pre cestu MHD by však v takom prípade mal zvoliť iný spôsob zakúpenia cestovného lístka, pretože podľa platného Prepravného poriadku DPMK pre mestskú hromadnú dopravu môže cestujúci nastúpiť do vozidla MHD len s prijatou správou o platnom lístku.
Upozorňujeme cestujúcich, že technický problém operátora ich neoprávňuje na cestovanie bez platného cestovného lístka a nemá vplyv na platnosť udelenej pokuty. Cestujúci bez prijatej správy o platnom lístku sa považuje za cestujúceho bez platného cestovného lístka a pracovníci prepravnej kontroly v takom prípade postupujú rovnako, ako v prípade cestujúceho bez platného cestovného lístka.
Kontakt pre médiá:
PhDr. Michaela Karaffová
Vedúca referátu marketingu, reklamy a Public relations
Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť
Bardejovská 6
043 29 Košice
+421 905 974 785