Dopravný podnik mesta Košice nasadil do prevádzky on-line monitoring automatov na cestovné lístky. Automaty tak vedia zasielať informácie o rôznych poruchových stavoch, predovšetkým o otrasoch, strate napájania, otvorení dverí či iných problémoch. Hlásenia sú okamžite prenášané do centrálneho dispečingu DPMK a.s., kde v nepretržitej prevádzke pracujú dispečeri. V prípade on-line hlásenia problému ho vedia okamžite riešiť.
"Cieľom monitoringu automatov je predovšetkým zabrániť vandalizmu a ich vykrádaniu. On-line monitoring sme testovali niekoľko mesiacov, umožní nám nielen znižovať vandalizmus v MHD, ale takisto sa skráti čas od zistenia poruchy automatu po jej odstránenie," uviedol generálny riaditeľ DPMK, a. s. Michal Tkáč.
V rámci ukončenia testovania monitoringu DPMK nasimuloval atak na automat. Test dopadol úspešne a službukonajúci dispečer sa dostavil na miesto vo veľmi krátkom čase. „Považujeme to za dobrý výsledok. Samozrejme, v súčasnosti už reálne útoky na automat oznamujeme polícii. Automaty sú určené pre verejnosť, každý kto ich poškodzuje by si mal uvedomiť, že ich oprava si vyžaduje nemalé finančné náklady. Hoci ich máme poistené, často sú kvôli poškodeniu dlhodobo odstavené a cestujúci si potom v danej lokalite nemôžu kúpiť cestovné lístky,“ uviedol Michal Tkáč.
"Bol by som rád, keby aj samotní cestujúci neboli ľahostajní a nebáli sa nahlásiť vandalizmus, ktorého sú svedkami. Automaty, ale aj ďalšie zariadenia v MHD sú totiž majetkom nás všetkých,"uzavrel M. Tkáč.
Kontakt pre médiá:
Mgr. Monika Murová
PR a marketingová konzultantka
Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť
Bardejovská 6
043 29 Košice
murova@dpmk.sk
murovam@yahoo.com
+421 905 947 508