Opačné spájanie T3 nie je kuriozitou

Obsah

KOŠICE. Dopravný podnik musí počas výluk pre rekonštrukciu električkových tratí zabezpečovať náhradnú dopravu, kedy električkové linky nahrádzajú autobusy. Sú však aj električkové trasy, kde električky jazdia, len nemajú k dispozícii obratisko. To je prípad vozidiel jazdiacich po zastávku Idanská. Práve vtedy sa druhý vozeň súpravy zapája opačne. Nejde preto o žiadnu chybu ani kuriozitu. Dopravný podnik sa tak rozhodol pre zvýšenú potrebu obojsmerných vozidiel počas výluky na linkách 3, 4, 6 a R4. Prevádzku takto spojených vozidiel  má schválenú aj Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Električkové súpravy na linke 6 sú opačné spojené pre potrebu ich otáčania na dočasnej koľajovej spojke "Kalifornien" na zastávke Idanská. V smere jazdy sa používa vždy len prvý vozeň. Druhý má dvere z opačnej strany, pričom sú jeho dvere deaktivované. Vodič po príchode na Idanskú presadne do zadného vozňa, prejde cez koľajovú spojku a rovnakým spôsobom premáva ďalej.

Takto spájané vozidlá budú nasadzované najmä na linky 4 a 6, kde to umožňujú prepravné potreby a počty cestujúcich. Vozidlá v takýchto súpravách jazdia bežne počas výluk aj v iných slovenských mestách a dokonca aj v susednom Česku. Nastálo jazdia napríklad na rýchlodráhe medzi Libercom a Jabloncom u dopravcu Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou.

 

Kontakt pre médiá:

PhDr. Michaela Karaffová

Vedúca referátu marketingu, reklamy a Public relations

Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť

Bardejovská 6

043 29 Košice

michaela.karaffova@dpmk.sk

+421 905 974 785