Košičania budú môcť využívať zmodernizovanú a nízkopodlažnú električku

Obsah

Tlačová správa
13. mája 2009

Už tento týždeň budú môcť cestujúci mestskou hromadnou dopravou v Košiciach využívať ďalšiu zrekonštruovanú električku KT8D5.RN2. "Ide o takmer 20 ročnú električku, ktorá prešla komplexnou rekonštrukciou a spĺňa tie najmodernejšie parametre. Vrátane nízkopodlažného stredného článku, ktorý umožňuje pohodlnejšie cestovanie ľuďom na vozíčkoch či matkám s detskými kočíkmi," uviedol dnes pred novinármi generálny riaditeľ DPMK a. s. Michal Tkáč.

{rokzoom title=|Zmodernizovaná a nízkopodlažná električka|}images/stories/vyhlasenia/zmodernizovana-elektricka-1.jpg{/rokzoom}  {rokzoom title=|Zmodernizovaná a nízkopodlažná električka|}images/stories/vyhlasenia/zmodernizovana-elektricka-1.jpg{/rokzoom}

Je to za posledné roky siedma zmodernizovaná električka pôvodne KT8D5, ktorá bola vyrobená v roku 1989. Ďalších sedem by malo byť rekonštruovaných v priebehu nasledujúcich rokov. Tento rok plánuje DPMK zrekonštruovať ešte jednu. Náklady na kompletnú úpravu stáli 363 tisíc eur/11 miliónov korún.

"O obnovu vozového parku sa snažíme v rámci finančných možností DPMK a mesta. Pripomeniem, že tento rok sme už našim cestujúcim dali k dispozícii 10 nových autobusov na plynový pohon za 3,65 mil. eur/111 miliónov korún, teraz zmodernizovanú električku za 363 tis. eur/11 miliónov SKK. Verím, že do konca roka pribudne v košickej MHD ďalšia nízkopodlažná a moderná električka a v krátkom čase aj zmodernizovaný autobus," skonštatoval M. Tkáč.

Rekonštruovanie považuje generálny riaditeľ za efektívne, ako uviedol na novinársku otázku "kúpa novej električky sa začína od 20 miliónov korún, v závislosti od typu, modelu, či kapacity. To sú financie, za ktoré sme schopní  cestujúcim poskytnúť dve zmodernizované  električky," dodal generálny riaditeľ.

Okrem optického a zvukového informačného systému bolo zmodernizované pôvodné vykurovanie cez strechu. Nahradilo sa vykurovaním pod sedadlami, podlaha je pokrytá novým druhom celoplošnej protišmykovej krytiny, upravené je aj sedenie vodičov.  
Opravy spojené s revitalizáciou, rekonštrukciou a modernizáciou zabezpečovala firma ČKD PRAGOIMEX Praha spolu so svojím dodávateľom Krnovské opravovne a strojárne, Krnov. Generálnu opravu podvozkov zabezpečoval košický Dopravný podnik.


Kontakt pre médiá:

Mgr. Monika Murová
PR a marketingová konzultantka
DPMK a. s. Košice
Bardejovská 6

murova@dpmk.sk
murovam@yahoo.com