KOŠICE. Súčasťou modernizácie električkových uzlov bola úprava trolejového vedenia električkovej trate na Štúrovej ulici, ktoré sa v križovatke na Námestí Osloboditeľov križuje s existujúcim trolejovým vedením trolejbusovej trate. Preto v rámci stavby bolo potrebné zrealizovať kríženie s trolejbusovým vedením. Podľa pôvodného stanoviska Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR nebola jazdná skúška trolejbusu k vydaniu kolaudačného rozhodnutia potrebná.
V prípade stavby „Modernizácia električkových uzlov“ zhotoviteľa Eurovia SK, a.s., bola podľa overenej projektovej dokumentácie trať vybudovaná v technických parametroch vyhovujúcich len pre prevádzku električiek. Skúšobná jazda dráhovým vozidlom, ktorá tvorí časť technicko-bezpečnostnej skúšky, bola vykonaná električkou. Existujúce trolejové vedenie trolejbusov ostalo v pôvodnej trase bez zmeny. Z tohto dôvodu nebola v rámci tejto stavby potrebná skúšobná jazda trolejbusom.
V prípade stavby „Integrovaný dopravný systém osobnej koľajovej dopravy (IKD)“ zhotoviteľa Dúha, a.s. došlo aj k vyvolanému zásahu do trolejového vedenia trolejbusov, preto navrhovateľ v rámci kolaudačného konania doložil dňa 16.12.2015 ku skúške trolejového vedenia trolejbusov príslušné doklady.
Ku kolaudačnému konaniu sa na jednotlivých objektoch stavby robia revízie elektrického zariadenia a na základe ich výsledkov sa vydávajú protokoly o úradnej skúške. V prípade výmeny trolejového vedenia právnická osoba poverená Dopravným úradom po dodaní revíznych správ vydala protokol z úradnej skúšky trolejového vedenia. DPMK ani stavebný úrad neskúma, či postupovala správne.
Kontakt pre médiá:
PhDr. Michaela Karaffová
Vedúca referátu marketingu, reklamy a Public relations
Dopravný podnik mesta Košice, akciová spoločnosť
Bardejovská 6
043 29 Košice
+421 905 974 785