Tlačová správa - 26. januára 2009
Problémy s elektronickými peňaženkami zapríčinil chybný softvér od dodávateľa. DPMK už softvér nechal vymeniť
Podľa výsledkov kontroly DPMK a. s. Košice problémy pri používaní elektronických peňaženiek (EP) po prechode na euro spôsobil chybný softvér od dodávateľa - spoločnosti EMTEST.
Mimoriadna kontrola, ktorá sa uskutočnila minulý týždeň vo všetkých autobusoch, električkách a trolejbusoch nepreukázala chyby zariadení odbavovacieho systému v spojoch MHD. Kontrola DPMK odhalila, že bol chybný softvér pri dobíjaní elektronickej peňaženky na predpredajných miestach, ktorý zapríčiňoval straty kreditu a vysoké sťahovanie peňazí z kreditu. Rovnaký problém zapríčiňoval aj chybný softvér revízorských čítačiek.
Spoločnosť EMTEST už koncom minulého týždňa dodala nový softvér, ktorý DPMK okamžite nasadil do jednotlivých zariadení. "Očakávame, že sa s novým softvérom podobné problémy nebudú opakovať. V každom prípade pracovníci DPMK systém sledujú a monitorujú aj naďalej," uviedol generálny riaditeľ DPMK a. s. Košice Michal Tkáč. Riaditeľ zároveň ubezpečil cestujúcu verejnosť, že z dôvodu nekorektných operácií BČK cestujúci neprídu o svoju hotovosť na karte.
Pokiaľ cestujúcim vznikli problémy pri používaní elektronických peňaženiek, prosíme ich, aby sa obrátili so svojou písomnou reklamáciou na DPMK, a.s.: podateľňa DPMK, Bardejovská č. 6, alebo na predajne Bardejovská (v prac. dňoch od 6:30 hod. do 18:00 hod.) a Rooseveltova (v prac. dňoch od 7:15 hod. do 18:30 hod.) Na základe reklamácie bude následne DPMK jednotlivé prípady riešiť. Tlačivo na reklamáciu dostane cestujúci na predajnom mieste.
DPMK riešil v uplynulých týždňoch zvýšený počet sťažností od cestujúcich na používanie elektronických peňaženiek a preto požiadal dodávateľa - spoločnosť EMTEST na urýchlené riešenie situácie, ktorá komplikovala cestujúcim využívanie EP. Pracovníci DPMK zároveň uskutočnili v noci zo štvrtka na piatok mimoriadnu kontrolu v jednotlivých dopravných zariadeniach, počas ktorej prekontrolovali čítacie zariadenia v 90% všetkých spojov MHD s výnimkou pokazených či odstavených vozidiel.
Pracovníci spoločnosti EMTEST zároveň prekontrolovali a opravili nedostatky na automatoch na kúpu papierových cestovných lístkov, ktoré po prechode na euro takisto vykazovali problémy. Podľa predbežných zistení pracovníkov DPMK sa počet porúch automatov v poslednom týždni znížil.
Mgr. Monika Murová
PR a marketingová konzultantka
DPMK a. s. Košice
Bardejovská 6
murova@dpmk.sk
murovam@yahoo.com