Po rekonštrukcii električkovej trate pri VSS sa zvýši bezpečnosť a rýchlosť

Obsah

Tlačový oznam
4. júna 2009


Od pondelka, 11. mája, sa začala rekonštrukcia a modernizácia električkovej trate v úseku Most VSS – OC Branisko (II. etapa).  Ide o úplnú modernizáciu električkovej koľajovej trate s celkovou výmenou koľajového spodku a zvršku s použitím modernizačných prvkov trate. Rekonštrukcia by mala trvať do piatku 19. júna.

{rokzoom title=|Rekonštrukcia električkovej trate|}images/stories/vyhlasenia/modernizacia-1.jpg{/rokzoom}  {rokzoom title=|Rekonštrukcia električkovej trate|}images/stories/vyhlasenia/modernizacia-2.jpg{/rokzoom}

"Na rekonštrukcii sa pracuje intenzívne už niekoľko týždňov, zatiaľ môžem konštatovať, že práce prebiehajú podľa plánu, takže do 15 dní by sme mohli obnoviť pôvodnú výpravu električiek na sídlisko Nad jazerom," skonštatoval generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.

Podľa riaditeľa je najdôležitejšie to, že "po rekonštrukcii električkovej trate pri VSS sa zvýši bezpečnosť, ale aj rýchlosť. Zároveň sa určite zníži hlučnosť električiek," dodal M. Tkáč. To sú najvýznamnejšie zmeny, ktoré sa týkajú cestujúcej verejnosti aj obyvateľov sídliska Nad jazerom.

Modernizácia je realizovaná rovnakým spôsobom, ako sa riešia železničné trate, pričom električková doprava namáha trať oveľa menej ako súprava vlaku. "Predpokladáme, že po modernizá-cii a rekonštrukcii by mala trať vydržať s pravidelnou údržbou 25 až 30," uzavrel generálny riaditeľ.

DPMK pristúpil k modernizácii približne 800 metrov trate v oboch smeroch. Predpokladané náklady na rekonštrukciu by mali byť vo výške 1,66 milióna eur, teda približne 50 miliónov korún. "Rekonštruuje sa električková trať vrátane železničného spodku s odvodnením trate, čo už spôsobovalo veľké problémy," uviedol riaditeľ techniky a údržby DPMK Peter Dečo. "Odvodňuje sa trativodom, vymieňa sa železničný zvršok za nový, realizuje sa smerová a výšková úprava koľaje, upravuje sa trolejové vedenie, zvárajú koľajnice a montujú mazníky." Dodal P. Dečo. Za posledných päť rokov ide o najdlhšiu rekonštrukciu električkovej trate. 

Rekonštrukcia je naplánovaná na 40 dní, dovtedy bude trvať aj výluka električkovej dopravy, DPMK zabezpečil náhradnú dopravu. Zhotoviteľom rekonštrukcie sú KOĽAJOVÉ A DOPRAVNÉ STAVBY, s.r.o. Košice

 

Kontakt pre médiá:

Mgr. Monika Murová
PR a marketingová konzultantka

DPMK a. s. Košice
Bardejovská 6